Coraz bardziej popularnym trendem w dietetyce i profilaktyce pro zdrowotnej staje dodawanie probiotyków do codziennego schematu żywieniowego i wynikające z tego korzyści. Probiotyki to bakterie, które są powszechnie obecne w wielu rodzajach kefirów, jogurtów i przetworach mlecznych.

Wzmocnij podporność żywymi kulturami bakterii

żywe kultury bakterii do kefirów

Odróżniający i rozpoznawalny kwaśny smak kefiru spowodowany jest działaniem właśnie tych bakterii na mleko, powodujących jego fermentację. Regularnie spożywane żywe kultury bakterii do kefirów mają niewątpliwie korzystny wpływ na zdrowie.  Równowaga zdrowych bakterii w układzie trawiennym może być zaburzana z wielu powodów między innymi zażywania antybiotyków. W tym przypadku spożywanie kefirów lub maślanki może przyczynić się do przywrócenia funkcji układu trawiennego do jego idealnego stanu. Bakterie probiotyczne mogą przyczyniać się do trawienia i wchłaniania składników odżywczych oraz do przetwarzania produktów, które nie zawsze są łatwe do strawienia, takie jak laktoza znajdująca się w produktach mleczarskich. Wykazano, że probiotyki, zwane także przyjaznymi bakteriami, poprawiają funkcjonalność układu odpornościowego, wspomagają detoksykację organizmu ludzkiego i drastycznie zmniejszają ryzyko zarażenia wirusami lub chorobami. Układ pokarmowy i układ odpornościowy organizmu są bowiem ze sobą bezpośrednio powiązane. Zdrowie układu pokarmowego ma bezpośredni wpływ na to, czy system odpornościowy będzie funkcjonował w sposób prawidłowy. Zatem przewracając równowagę układu trawiennego zwiększamy tym samym skuteczność układu immunologicznego.

Probiotyki są również stosowane w celu zapobiegania rozwojowi zakażeń w układzie moczowo płciowym. Zakażenia są często spowodowane obecnością drożdży, które mogą być skutecznie i trwale zwalczone dzięki żywym kulturom bakterii znajdującym się między innymi w kefirach.

Kategorie: Zdrowie