Obecnie nie sposób już odnaleźć butiku, drogerii, sklepu, marketu czy zakładu, który nie oferowałby swoim klientom pakietu lojalnościowego czyli karty z naszymi danymi na którą zbieramy punkty kupując konkretne rzeczy lub usługi. Takie pakiety mają za zadanie budowanie trwałej relacji między marką a klientem. Różnorakie promocje i bonusy sprawiają, że klient będzie coraz chętniej powracał.

Korzyści z programów lojalnościowych

programy lojalnościowe dla klientówProgramy są bardzo zróżnicowane, dopasowane najczęściej do oferowanych w danym miejscu towarów i usług. W przypadku hipermarketów najczęstszą formą jest zbieranie wspomnianych wcześniej punktów, które później można wymienić na określone dobro materialne. Marka powinna pilnować jednak tego aby oferowana nagroda była atrakcyjna dlatego, że zebranie punktów wiąże się zazwyczaj z dość dużym nakładem finansowym i klient nie jest zadowolony jeśli ostatecznie za swoją lojalność dostaje zwykły bubel. Dobrze przemyślany program gwarantuje wzrost sprzedaży i poszerza coraz bardziej bazę swoich klientów. Dla klienta również wiąże się to z udogodnieniami w postaci zniżek lub ofert dopasowanych indywidualnie do ich potrzeb. Marki ubraniowe lub kosmetyczne nauczyły się budować bardzo głębokie relacje przez tak indywidualne podejście do klienta jak na przykład wysyłanie bonu podarunkowego w czasie kiedy zbliża się data urodzin danej osoby. Programy lojalnościowe dla klientów mają zatem przynosić obopólną korzyść. Właściciel marki powinien pamiętać, że jeśli będzie myślał tylko o swojej korzyści, klienci bardzo szybko to zauważą i program przestanie mieć znaczenie.

Warto też wspomnieć że pakiety lojalnościowe to nie są akcje przygotowywane na krótki okres. Dobry program powinien trwać przynajmniej kilka lub kilkanaście miesięcy, a niekiedy jest bezterminowy i z takiego klienci korzystają najczęściej i najefektywniej.

Kategorie: Reklama